maandag 18 februari 2013

winterpeel

Mariapeel

Na de erg mooie tentoonstelling van Jarno van Bussel te hebben bezocht liep ik afgelopen zondag nog heerlijk door de Mariapeel. De winter was nog duidelijk voelbaar maar de koude viel mee. In de verte hoorde ik mijn eerste grote lijster van het jaar, in de struiken voor me wipt een winterkoninkje zenuwachtig op en neer. Verder is het stil met de ruis van de A67 op de achtergrond. Maar hoe verder ik het gebied in loop verstomd ook dat geruis. Dan dient zich het eerste opstakel aan. Met kracht stroomt het smeltwater van de sneeuw dwars over het wandelpad. De waterdichte wandelschoenen worden op hun meest gewaardeerde eigenschap getest en goed bevonden. 
Gelukkig is het allemaal niet zo diep.
Opvallend hoeveel verdorde varens er staan in het gebied, omlijst door berkenstammen. Dat gevoel wil ik weergeven in een foto en ga aan de slag. Er is een dubbele belichting voor nodig om de sfeer van die middag beet te kunnen pakken.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Jowan,
    Mooie en sterke foto! hij straalt een goed evenwicht uit, prettig om naar te kijken.
    Dubbele belichting is volgens bij een echt Nikon-speeltje, waar je hele bijzondere dingen mee kunt doen. Resultaat is hier geslaagd.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jowan,

    Een prachtig beeld.
    Die functie, dubbele belichting, vergeet ik steeds.
    Als ik er een foto mee zie, denk ik onthouden. Maar vervolgens verdwijnt hij weer uit mijn gedachten.
    Goed toegepast hier.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi naar abstractie neigende plaat Jowan, waarbij de kleurcombinatie verrassend goed werkt. Moet ook maar eens wat meer met die dubbele belichting stoeien.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar dat is meer dan gelukt,prachtig een heerlijke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij staat dus toch op je blog! Prachtige foto en leuk dat je op mijn expositie was!

    Jarno

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jowan,
    Mooie abstracte, beetje bevreemdende foto! Creatief bedacht :-)

    Ook wel verrassend dat dit een dubbele belichting is, mij viel dit in eerste instantie helemaal niet op.

    gr. Wouter

    BeantwoordenVerwijderen