zondag 24 februari 2013

Nog meer sneeuw



 Sneeuwbuien in de Groote Peel

Met een allerlaatste krachtsinspanning probeerde de winter zich vandaag nog te laten gelden. De temperaturen waren redelijk mild maar een paar flinke sneeuwbuien wist de winter nog wel uit de wolken te schudden.


Wolken waren er trouwens niet te zien. De hele lucht zat potdicht en het was daarboven een grote grijze massa. Maar precies voor dit weer was ik naar de Groote Peel getogen. Wat is er heerlijker dan , warm ingepakt, zo door het witte winterse landschap te struinen? Nu kon het nog.



De sfeer probeerde ik opnieuw vast te pakken met een dubbele belichting. Vandaar het wazige sfeertje in de foto. Dat in combinatie met een hoopje sneeuw op de voorgrond om de onderste helft van de foto wat waziger te krijgen.
Dat dubbele belichten begint een beetje mijn dingetje te worden en ik zie er nog vele creatieve mogelijkheden mee die ik nog niet geprobeerd heb.


Dwars door de bomen verschijnt een gele band van het pijpestrootje dat volop groeit in de Peel.
Na een hele ochtend door de sneeuw gebanjerd te hebben was het tijd voor een heerlijke warme kop koffie.
Ondanks een fijne zondagochtend in de sneeuw verlang ik toch al naar een lekker lentezonnetje.

11 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij dat jij naar de peel gegaan bent,wat een mooie foto,s wat een sfeer,dit is echt meegenieten. je hebt het echt nog getroffen dit was echt de laatste keer volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne sfeervolle foto's. Dubbel belichten... hmmmm die kende ik nog niet. Maar vind 't wel een interessante foto. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto drie heeft echt een heel bijzonder sfeertje door die dubbele belichting, mooi creatief speeltjes is dat toch.
    De laatste foto met de goudgele band vind ik minstens zo mooi, goed gezien.
    Groet Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie, Jowan, vooral 3 en 4 vind ik erg mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jowan,

    Je hebt die creatieve mogelijkheid van dubbele belichting al aardig benut, vooral bij de derde foto vind ik dat heel geslaagd. Maar de laatste foto vind ik toch de mooiste.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jowan,
    Goed idee van jou om toch op stap te gaan, want dit zijn prachtige beelden. Vooral nummer 2 zo mysterieus en nummer 3 met de gele band achter de bomen. Donderdag meenemen!
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fraaie winterbeelden Jowan.
    Bomen zijn super.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie winterplaten! Vooral de 3e is erg mooi! Lekker mysterieus.
    De D800 zelf is niet zo'n probleem. Alles er omheen wordt duur :p (snelle CF, grip, extra accu, extra PC opslag, Full frame hoekzoeker en ga maar door :p).

    Gr. Luuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige winterfoto's.
    De laatste vind ik prachtig zo met het gele randje.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen