woensdag 26 september 2012

zonnedauw

zonnedauw

Een van de leukste plantjes om te fotograferen is wel de zonnedauw. Die kleverige druppels op de uiteindes zijn bedoeld om prooien te vangen en hebben het uiterlijk van een dauwdruppel, vandaar de naam. Een reuze interessant klein plantje waar ik meer mee wilde doen. En tijdens de nabewerking op de computer besloot ik bovenstaande foto eens om te zetten naar zwartwit. Met wel een hele verrassende plaat tot gevolg. Binnen de fotoclub roept de plaat in ieder geval veel discussie op. En daar hou ik wel van!

8 opmerkingen:

  1. Tja Jowan, ik mis hier toch wel heel erg de prachtige kleuren van de zonnedauw. Zonder meer heel gedurfd in zwart/wit, maar nee, niet mijn ding in dit geval.
    Ben wel erg benieuwd naar de meningen van anderen, dus ik kom beslist nog even kijken.
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind heet een heel bijzondere foto geworden zo goed gezien groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk valt hierdoor een stuk van de kenmerkende eigenschappen van dit mooie plantje weg, Jowan, maar daardoor krijg je wel mooie artistieke fotografie terug. Ik vind het wel een geslaagd experiment, de diafragmaringen zijn mooi, maar ik mis wel wat zwarttinten.

    Gr.,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk vind ik een beetje rommelig geworden maar wie niet waagt die niet wint natuurlijk!
    Eigenlijk zou je die moeten nemen met een d800...

    Gr, Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De uitsnede is nu beter dan de foto op de clubavond en dat maakt hem nog meer bijzonder maar ik kan ook wel begrijpen dat het een foto is voor discussie.
    Gewaagd en dan krijg je dat :) !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jowan,
    In maart (?) komt er een zwart/wit avond bij VNFE, daar is deze foto een mooie voor. Deze avond n.a.v. een prachtige zwart/wit presentatie over De Peel.
    Ik vind het een mooie foto maar denk dat hij in kleur nog mooier is.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook in zwart/wit heel veel zeggingskracht door de witte glans van de druppels

    BeantwoordenVerwijderen