dinsdag 7 augustus 2012

Zwarte Stern op het ijselmeer


Op 3 augustus heb ik deelgenomen aan een vaartocht op het ijselmeer. Deze vaartocht leidde naar het kunstmatige eiland "de kreupel" waar duizenden vogels verzamelen voor de nacht en de vogeltrek. Aalscholvers, zwartkopmeeuwen, kokmeeuwen, visdieven en vooral de zwarte stern was de topattractie van de vaartocht. Bedrijf Fogol organiseert deze excursies om mensen op een andere manier met de natuur in aanraking te laten komen.

Onderweg met de tweemaster zeilboot werd een lezing gegeven over de zwarte stern gevolgd door een heerlijk biologisch italiaans buffet. Omdat de boot 's middags om half zes vertrok vanuit Enkhuizen werd het langzaam donkerder. Niet zo goed voor vogelfoto's maar des te beter voor sfeerfotografie.



De gehele excursie was een relaxte en heerlijke tocht waarbij we boften met het weer. Alleen op het laatst tijdens de terugtocht naar de haven vielen nog enkele drupjes. Maar toen was het al donker en genoot ik van een heerlijk pilske in de buffetruimte van de boot.


Rond half twaalf waren we weer terug in de haven van Enkhuizen en moest de lange autorit naar het zuiden nog ingezet worden. Moe maar voldaan stapte ik van de boot. Gelukkig had ik een prima chauffeur die me veilig thuis bracht.

8 opmerkingen:

  1. Dat zijn idd prachtige sfeerfoto's Jowan, vooral de rust van de tweede foto spreekt me aan, maar de zonnestralen van nr 4 vind ik ook erg mooi.
    De derde foto is heel creatief ;-)
    Dit moet een heerlijke vaartocht geweest zijn lijkt me.
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sfeerbeelden! De bewogen foto mag er ook zijn!

    Groeten, robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral de eerste en de laatste zijn mijn favouriet. Deze geven de sfeer goed weer. Jij bedankt voor een top dag! Gr, Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foto drie heel mooi je blijft kijken, geweldig met die ene scherpe !
    De andere drie hel mooie sfeer knap weer gegeven Jowan !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie foto's Jowan de laatste en de eerste zijn mijn favorieten heel mooi gedaan groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jowan,
    Heel sfeervolle beelden. Bij nr 3 heb je net die ene scherp en dat maakt de foto. Als ze allemaal onscherp zijn, gaat ie waarschijnlijk zo de prullenbak in. Nu is hij erg mooi.
    Heb je de zwarte sterns ook nog kunnen fotograferen?
    groeten, gonnie

    BeantwoordenVerwijderen