maandag 13 augustus 2012

Westerheide

reebok

Afgelopen zondag moest ik aan het einde van de dag in Utrecht zijn. Van de nood wilde ik een deugd maken en zocht naar een geschikte lokatie om foto's te maken. Via blogs van onder andere Loes en Gonnie kwam ik zo op het idee van de westerheide terecht. Het plan was om een ree in het avondlicht vast te leggen op de heide die al begint te bloeien. Dankzij Loes wist ik die middag toch ongeveer waar ik zijn moest en zo liep ik op goed geluk de westerheide op rond een uur of acht.

Geen ree te zien. Dan maar even door de verrekijker turen. Och, blijkt er eentje voor me in de hei te staan waar ik even snel overeen had gekeken. Een mooi plaatje ontstond daar voor me op de hei.

de zon gaat snel onder

De zonsondergang die avond was prachtig en ik kreeg er een zacht weertje bij kado. Nog even nagekletst met andere wandelaars op de hei en een heerlijk wandelingetje zat er alweer op.



10 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me ook nog een keer een mooi om me te maken. De sfeer heb je goed te pakken, de eerste is heel erg mooi met die pastelkleuren en bij de 2e foto van de ree is de oplichtende lijn rond hem door de haren mooi daardoor zie je hem net iets beter. Mooi ook die doorschijnende takken.gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gevangen in een boom goed gezien groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's Jowan. Ze geven de sfeer prachtig weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar wat je schrijft. Een lege hei en plotseling staat er een ree. Of net andersom. Je ziet ze wegrennen en ze lijken van de aardbodem te zijn verdwenen. Mooie beelden. De eerste vind ik mooi van kleur met die zacht paarse gloed. De tweede is mooi met het gouden randje en de laatste is een fraaie momentopname zo tussen de takken door.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt je weinige tijd goed besteed Jowan, want als je daar pas rond een uur of 8 was, dan had je maar weinig tijd tot de zon achter de bomen zakt, subliem dat je dan deze foto's hebt kunnen maken.
    Verrassende zachte, lichte kleuren bij foto 1, en foto 2 is juist geheel tegengesteld, donker, lichtgevend, heb je al die mugjes/vliegjes in gezien?
    Fijn dat je missie geslaagd is.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's en een ree op de hei is gewoon prachtig om te zien. Het staat ook weer op mijn wensenlijstje voor dit jaar.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jowan,

    De laatste uurtjes voordat de zon onderging heb je heel mooi benut. Foto 1 is mooi, maar foto 2 is nog mooier, doordat je veel van zijn leefomgeving laat zien en met het laatste tegenlicht krijgt je deze sfeervolle plaat.

    Goed gedaan!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jowan,

    Fraaie platen hoor met het mooie licht!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De inspiratie van ander blogs heeft goed uitgepakt, mooie serie! Groet, Wout

    BeantwoordenVerwijderen