zondag 12 augustus 2012

sundew sunset

zonnedauw - oblong leaved sundew - Drosera intermedia

Tijdens een fietstocht ontdekte ik een veldje zonnedauw bij boerdonk. Omdat op deze lokatie de zon tot op het laatst zichtbaar is vatte ik het plan om die combinatie vast te leggen. Door de hoeveelheid gras was het heel lastig om een geschikt plantje te vinden. Daar komt bij dat je slechts enkele minuten hebt voor de foto. De eerste dag ging ik dan ook huiswaarts zonder het plaatje dat ik in gedachten had. Gelukkig waren de afgelopen dagen erg mooi dus kreeg ik een nieuwe kans. Spelend met diafragma kon ik de zon kleiner of groter op de foto krijgen. Diafragma f3.2 was de beste keuze gebleken.

Na de foto ben ik nog een hele tijd op een bankje blijven zitten om na te genieten van het prachtige weer.

12 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi en apart. Al je moeite is dik beloond.
    Deze foto moet je eens insturen voor een wedstrijd.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jowan wat een schitterende plaat ! Heel mooi in balans en prachtig dat silhouet in de zon. Heb je de voorgrond ingeflitst om hier toch goed kleur in te krijgen, kan me zo voorstellen dat je anders bijna totaal een silhouet opname krijgt. Nogmaals heel erg fraai !

    Groet Jan Dolfing

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jan, De foto is niet ingeflitst. Deze kwam zo uit de camera.

    gr

    Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie zonsondergangen en luchten staan er op je blog. Waarvan ik deze wel erg mooi in balans vind erg apart gedaan.
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jowan,
    Nou dit is er ook wel eentje voor het E.D.
    Prachtig, zeker door het silhouet in de zon. Zal lastig geweest zijn om goed te belichten.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel aparte foto het heeft iets geheimzinnig groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw johan en ik zit hier even op de stoel te genieten wat een mooie foto. Prachtig met die oranje bal erachter met de 'schaduw' van het takje erin en dan die druppeltjes zo helder. Hele mooie sfeer top.gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel bijzondere plaat Jowan, je belichting is mij voor een raadsel, hoe krijg je in dit tegenlicht die zonnedauw toch goed belicht?!
    Fascinerend, en heel mooi, ook de takjes in de zon zijn super.
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Truly beautiful shot!
    I have published recently about the Drosera intermedia, but I wasn't around when the sun could be caught that low for such a great picture!
    Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonnedauw is erg fraai. Jammer dat de zonnekleur een beetje afleid(persoonlijk).

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen