maandag 30 juli 2012

Zomerbloemen

hortensia

Sommige hortensia's zijn alweer in verval aan het geraken in de tuin. Maar deze soort met witte pluimen heeft nog voldoende onbeschadigde bloemetjes om een foto van te maken. Vandaag had ik voor het eerst een "assistent". Rik hielp me met het vasthuden van het reflectiescherm.

klaproos - poppy

Tegen de avond even met het fietsje rond om klaprozen te fotograferen. Op niet heel veel plekken staan ze nog. Toch weet ik een plekje dicht bij huis waar het nog mogelijk is om klaprozen te vinden.

Zo zie je maar, zowel in de tuin als in de natuur zijn er nog bloemen die de moeite waard zijn om van dichtbij te bekijken en vast te leggen.

4 opmerkingen:

  1. er staat nog genoeg om op de kiek te zetten, en een rondje fietsen zonder een foto te maken is ook niet erg..;-)

    Deze heb je mooi op de kiek kunnen zetten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jowan,
    Ik houd wel van wat vagere sfeerbeelden, maar ik heb toch moeite met de hortensia. Ik vind geen punt van scherpte behalve het steeltje net onder de achterste bloem. Ik zou zelf voor een van de twee hartjes van de bloemen gekozen hebben of een bloemrand.Wat ik er wel heel mooi aan vind is het monotone in kleur.
    De tweede foto van de klaprozen is erg mooi van licht.
    Heel fraai zoals alle haartjes op de knoppen en stengels worden aangelicht en de structuur in de klaproosblaadjes zichtbaar maakt.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi die kleur vooral meestal zie je rood goed gedaan groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee totaal verschillende foto's, steriel wit en warm rood.
    Ik ga voor de klaprozen, prachtig zo in het licht, de hortensia's, tja, ik weet niet, ik mis hier gewoon sfeer in de foto.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen