zondag 1 juli 2012

Vlinderpracht

rode vuurvlinder

Vorig weekend liep mijn wekker 's morgens om 02:40 af. Of is dit nog 's nachts?
In ieder geval was het plan om vlinders te fotograferen bij de zonsopkomst in de Eifel. Sterke koffie gezet voor de dagtrip en ook nog wat powerdrank meegenomen voor de noodzakelijke boost halverwege de dag. Met een klein gezelschap vertrokken we naar een vlinderrijk gebied in Duitsland. Het was eigenlijk best verrassend hoe fit ik me nog voelde op dit tijdstip. De man met de hamer sliep waarschijnlijk nog even uit om me 's middags te grazen te nemen.

Eenmaal aangekomen was het al half zes geworden en bleek het weiland behoorlijk vlinderarm te zijn, zeg maar vlindervrij. Het duurde even voordat we er eentje hadden gevonden. Zou het koude weer van de afgelopen tijd er mee te maken hebben? Ik vermoed van wel.

 hooibeestje

Uiteindelijk iets meer dan een handvol vlindertjes gevonden. Waaronder het zeldzame rode vuurvlindertje.

Bloeddrupje of sint jansvlinder

In betere tijden zal ik een keer terug gaan want je kan met eigen ogen zien dat het gebied veel potentie heeft op gebied van vlinders.

8 opmerkingen:

  1. Leuke serie, opwekkend in deze natte zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel drie hele mooie foto`s zeg maar super zeker de moeite waard om zo vroeg te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je vroeg opgestaan, en dan voor een bijna leeg veldje. Maar wat je op de kiek hebt weten te krijgen is wel heel mooi. Ik begrijp dat je het nog een keer gaat doen...succes...en laat meneer met de hamer maar in zijn bed liggen...

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel fijn dat je nog wat vlinders hebt gevonden en een paar prachtige foto's kon maken. Lijkt me balen als je zo vroeg op staat en dan niets ziet..nou ja, dan kon je misschien andere onderwerpen fotograferen, want er is altijd wel iets moois in de natuur.
    groetje Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, 2.40 uur, ja dat is echt nog midden in de nacht hoor!
    Niet gevonden wat je hoopte, maar toch, deze drie foto's zijn stuk voor stuk grote klasse.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, 2.40u vind ik nog echt midden in de nacht!
    Wel balen dat jullie vervolgens zo weinig vlinders hebben gezien en kunnen fotograferen. Want deze drie foto's 'smaken naar meer'!

    Vooral het Bloeddrupje vind ik erg geslaagd, mooi die groene lijnen als contrast met de rode stippen.

    Groet, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die laatste foto is een pracht! Erg fijne kleuren, mooi bewerkt ook.

    BeantwoordenVerwijderen