donderdag 7 juni 2012

zeg margrietje....

margrieten

Op verschillende plekken in Laarbeek worden akkerranden ingezaaid met bloemen en kruiden. Daar knapt het landschap behoorlijk van op. Voor mij mag er nog veel meer ingezaaid worden, maar ja het is vaak al mooi dat de boeren willen meewerken. Bij de margrietjes wilde ik een foto maken die minder vanzelfsprekend is. Maar hoe doe je dat? Daar had ik zelf ook nog geen idee van. Op iedere foto van margrieten zie je altijd wel het prachtige gele hart van de bloemen. Wat als ik dat deze keer eens niet op de foto zou zetten?

Gebruik makend van tegenlicht koos ik mijn compositie onder en tussen de bloemen. Het was trouwens nog een klus om een groepje te vinden waarbij er genoeg margrieten op de foto terecht zouden komen. Om de foto een wat softer karakter te geven maakte ik vervolgens ook nog eens gebruik van een dubbele belichting. Iets wat volgens mij alleen bij Nikon kan. Met photoshop is dit effect ook te creeren maar nu hoefde ik thuis eigenlijk niks meer aan de foto te doen.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Jowan,

    Hele mooie en bijzondere opname!

    groet,
    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan zo, is weer eens wat anders dan een standaard foto van een veldje vol margrieten....ik hou hier wel van, en het is nog best moeilijk om zo'n soort foto te maken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jowan,
    Het is je gelukt hoor, een andere dan doorsnee foto van de margrietjes. Hij is zonnig en sfeervol.
    Knap gedaan.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem mooi Jowan, een lekker fris zomers beeld, en inderdaad een originele opname, prachtig gedaan!
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jowan, Hij is zeker erg mooi en de dubbele belichting is mooi subtiel wat zeker iets extra's meegeeft. groetjes andrea

    BeantwoordenVerwijderen