dinsdag 26 juni 2012

Korenbloem

korenbloem

In mijn woonlaats zijn op verschillende plekken akkerranden en braakliggende veldjes ingezaaid met wilde bloemen. Een van die klassiekers is de korenbloem. Tijdens zonsondergang dacht ik dat de zon helemaal was weggezakt achter de wolken en niet meer terug zou komen. Ineens kwam het zonnetje nog heel even terug en had ik erg weinig tijd om een foto te maken. Met erg weinig scherptediepte ontstond bovenstaande effect. Misschien schijnt morgenavond de zon ook weer zodat ik een nieuwe poging kan wagen.

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto schilderachtig vind ik dit heel mooi groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Danielle eens: een schilderachtig plaatje. Knap dat je de bloem zo hebt kunnen fotograferen. Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto! Lijkt wel een schilderij. De zon geeft net dat beetje extra.
    Mvg,
    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jowan,

    prachtig, je hebt eigenlijk geen herkansing meer nodig! Maar ik herken het, je wilt altijd nog een keer gaan en als het kan een nog betere foto maken.

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie softe plaat Jowan, maar persoonlijk had ik in de voorste korenbloem toch liever iets meer detail gezien, de scherptediepte is me net iets te klein.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie opname. Heeft wel iets weg van een kuntwerk.

    Groet,

    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja echt schilderachtig knap gedaan Jowan!
    Denk met dubbele belichting toch ?

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoewel het denk ik wel mooi was geweest als de blauwe blaadjes van de voorste bloem iets scherper waren geweest vind ik de grote vervaging en de mooie contrast kleur erg gaaf op de achtergrond. Het totaal plaatje is erg mooi.gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen