zondag 13 mei 2012

Zeearenden rondom de Muritzsee

Zeearend

Afgelopen tijd was het nogal stil op mijn blog. Dat had alles te maken met de reis naar het gebied rond de Muritzsee in voormalig oost duitsland. Het is een bosrijk merengebied wat bekend staat om zijn aantallen zeearenden. Niet dat ze continue boven je cirkelen maar wanneer je er moeite voor doet kan je iedere dag een of enkele zeearenden aanschouwen. Een schitterend gezicht, vooral wanneer je het geluk hebt om er heel dicht bij in de buurt te komen. Bij bovenstaande foto had ik het geluk om in een krappe opening tussen een paar bomen te staan en zag twee volwassen exemplaren naderen. Ze maakten een bocht boven het viswater en vlogen vrij laag voor me langs. Ogenschijnlijk zonder me op te merken (als ze zich daar al aan zouden storen). Een geweldige ervaring was ik rijker. Bovenstaande zeearend was de beste waarneming van de week. Maar Muritz biedt zoveel meer. Een interessant gebied dat mij soms doet denken aan gebieden in Polen. De komende tijd zal ik beetje bij beetje nog enkele foto's en verhalen op het blog plaatsen.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig hoe je de zeearend hebt kunnen fotograferen. Het is een machtig mooie vogel. Ik ben benieuwd naar je verdere waarnemingen.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jowan,

    Wat een indrukwekkende vogel. Mooi dat het gelukt is er een goede foto van te maken.
    Gr. Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Jowan,

    Ah, dat is 1 van mijn dromen om daar ook eens naartoe te gaan.
    Het voorproefje belooft veel, ben erg benieuwd naar de foto's.

    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, bijzondere ontmoeting met een zeearend. Wat een enorme vogel he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jowan,

    Prachtige vluchtfoto van de zeearend!

    Benieuwd naar je overige berichten hierover.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super Jowan, prachtwaarneming en goed vastgelegd, ik zou zeggen kom maar op met de rest
    Gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen