vrijdag 18 mei 2012

Muurkruipertje

Boomkruiper

De naam boomkruiper is kennelijk niet helemaal goed gekozen. Er is geen boom op de foto te herkennen. In het dorp waar ik logeerde was een aardig klein kerkhofje (friedhof) waar 's morgens verschillende vogels floten. De nachtegaal en de braamsluiper hadden er, onder andere, hun zangpost ingenomen. In de hoop om de braamsluiper op de foto te zetten ben ik rustig op een bankje gaan zitten en het wachten startte. Natuurlijk bleef de braamsluiper uit mijn buurt. Maar wanneer je de hoop nog net niet hebt opgegeven komen er plots andere leuke dingen op je pad. Of in dit geval voor de lens. Op een meter of twee links van me landde een boomkruiper tegen het muurtje en begon insecten te zoeken tussen het hout en de muur. Snel maar behoedzaam probeerde ik mijn gerei naar links te keren zonder de boomkruiper weg te jagen. Die had nergens oog voor behalve dan zijn maaltijdje. Jammer dat ik geen boomkruiper met prooi heb kunnen fotograferen. Maar met deze bijzondere kleurenverdeling ben ik ook erg tevreden.

10 opmerkingen:

  1. Dag Jowan,

    Bedankt voor je reactie op onze blog. We hadden inderdaad super weer op Lesbos. Zomers! Natuurlijk weer veel leuke vogelsoorten waargenomen. De aantallen daarentegen waren laag, vanwege de haperende vogeltrek. Maar op Lesbos is het in deze tijd van het jaar natuurlijk altijd goed vogelen. Het verslag met de foto's is nog nog niet helemaal klaar, de rest komt nog.
    Trouwens mijn complimenten voor jouw blog met goede verslagen waar elke vogelaar wat aan heeft.
    Jouw blog staat ook op de onze, maar dat had je, denk ik, al gezien.
    Allerbeste groeten uit Den Haag,
    André.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jowan,

    deze boomkruiper staat er werkelijk heel mooi scherp op. Ik heb hem wel in een boom maar niet zo scherp als die ik hier zie.

    Wel grappig dat hij dus ook gewoon tegen een muurtje aan kruipt om insecten te zoeken.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jowan,
    Het is een mooie foto geworden. En dan ook nog een kleurenverdeling die overeenkomt met die van de Italiaanse vlag :)
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel apart zo en loeischerp!
    gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zag er ook gelijk een vlag in maar dat was denk ik meer toeval het is wel heel mooi met de loei scherpe kruiper !

    Tot morgen avond, ben benieuwd naar de selectie die ze gemaakt hebben !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jowan,

    Mooi hoor, zeker met die kleuren combinatie.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie verdeling in de foto, dus prachtige compo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap genomen en lekker scherp er op staan. De kleuren combi doet me denken aan een vlag. Erg leuk!


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jowan,
    Prachtig die boomkruiper, die heb je heel mooi scherp erop gekregen.
    Ook je andere blogs (ooievaar en bonte kraai) heb ik met veel plezier bekeken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jowan,
    Prachtig. Ragscherp op de boomkruiper en mooi scherpteverloop in de rest van de foto. Welk land is dit: Rood wit groen?

    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen