zondag 18 maart 2012

Takkelingen

Takkelingen van de bosuil

Zondagochtend vroeg uit de veren om takkelingen van de bosuil vast te leggen.
De zon wilde maar niet echt doorbreken dus werden het lange belichtingstijden.
Natuurlijk vanaf het Sirui statief gefotografeerd. Afstandsbediening en spiegelvoorontspanning aan. Een boertje of zusje zat ook in de boom maar op een nog donkerder stukje. Een van de ouders zat al helemaal verstopt in de boom en viel niet te fotograferen. Als het lukt plaats ik morgen enkele foto's meer. Deze foto heb ik zo gekozen zodat het groen van de denneboom rondom als een soort kader werkt. Daardoor vallen er wel delen van de bosuiltjes uit het zicht. Het was toch al niet mogelijk om ze alledrie vrij in het zicht te krijgen. Op deze manier heb ik het beperkte zicht geprobeerd in mijn voordeel te laten werken.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Jowan,
    Prachtig deze foto van de uilskuikens. Heten ze zo? Takkelingen?
    Een goed statief is nooit weg, blijktal snel.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier doe je het voor, fantastisch wat een mooie plaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotjes!
    Heel mooi, zo half verscholen achter het groen, mooi natuurlijk kader
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jowan,
    Wat een prachtige foto's heb jij op je blog staan, ik ga je gelijk volgen om het vervolg ook niet meer te missen. De bosuilen is werkelijk prachtig om te zien, ik hoop ze ook nog eens tegen te komen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie foto Jowan.
    Prachtig om dit te zien.

    Groeten,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen