donderdag 29 maart 2012

Sleedoorn

sleedoorn

Een van de eerste bloesem is ieder jaar weer de sleedoorn. Al diverse keren ben ik er langsaf gelopen tijdens het rondje met het hondje. Vandaag vond ik het toch de hoogste tijd om de bloeiwijze van de sleedoorn vast te leggen. Foto is gemaakt met behulp van statief, een extra tussenring en een macrolens (105 mm). Op een bepaalde manier lijkt het net een aquarel schilderij. En dat is wel een uitstraling die ik soms nastreef in mijn macro's. Om dat effect te bewerkstelligen heb ik wel met tegenlicht gefotografeerd en gebruikmakend van een wit, licht doorlatend, doek als achtergrond.

3 opmerkingen:

  1. Je bent lekker creatief bezig geweest, dat bewonder ik in jou.
    Toch kan deze foto mij niet helemaal bekoren, ik vind het wit van de achtergrond wel heel erg fel, het geheel had voor mij allemaal veel softer gemogen.
    In de vergroting zie ik ook nogal wat ruis, je iso zal niet zo hoog geweest zijn, iets te veel bewerkt?
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ps
    ik zie hem in de bloglijst staan zonder de donkere takjes, dat oogt veel rustiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De opzet vind ik zeker spannend en nieuw. De uitwerking kan denk ik wel mooier zoals loes zegt zachter. De vervaging vind ik wel mooi. Gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen