dinsdag 6 maart 2012

Sirui statief test

Kieknou en Kiekis in actie

Enige tijd geleden stond in het blad chip Foto Video een oproep of er lezers bereid waren een nieuw merk statief grondig te testen. Het betrof het merk Sirui en er waren drie soorten combinaties statieven met balhoofd om je voor in te schrijven. Om kans te maken moest je een mailtje sturen met je motivatie naar de redactie van het blad. Na afloop van de testperiode mag je het statief dan houden wanneer je de test volgens de voorwaarden hebt uitgevoerd.
Het blad zoals het nu in de winkel ligt.

Kennelijk was mijn motivatie in de smaak gevallen want na een tijdje kreeg ik het bericht dat ik de N2205 met balhoofd K20X mocht uittesten. Veel foto's van de afgelopen periode zijn dan ook met dit statief genomen. In de huidige editie van chip foto video staan nu nog geen uiteindelijke uitslagen van de test. De eerste impressies van mij en andere gebruikers staan wel kort weergegeven in bovenstaande editie.



Op de foto in de kop van het blogbericht zit ik op de grond met het teststatief. Een hele dag werd het getest onder zeer koude omstandigheden in de amsterdamse waterleidingduinen. Naast me staat Michel van Kiekis die een oogje in het zeil houdt. Gids Loes van oefening baart kunst  maakte deze foto.
Op dit moment zal ik nog geen ervaringen meedelen, dat komt pas na de uiteindelijke publicatie in chip foto video. Dan ook met ingezonden foto's van de diverse testers.

Update : juni 2012
Intussen is het laatste nummer van Chip foto video uitgebracht met de resultaten van de test. Bovenaan mijn blog staat een knop met de tekst [Sirui Statief veldtest] waarin ik enkele ervaringen met het statief verder uit de doeken doe, als aanvulling op de gegevens in het blad. Daar kan je ook komen door op de volgende link te klikken: Sirui Statief Test

test, review,N2205, K20X, balhoofd,Sirui,statief,tripod

4 opmerkingen:

  1. Hoi Jowan,
    Ik heb het artikel gelezen, maar het was inderdaad alleen nog maar een soort inleiding, volgende keer meer!
    Leuk dat je deze foto hier gebruikt hebt, echt barre winteromstandigheden, je lijkt de verschrikkelijke sneeuwman wel ;-)
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jowan,
    Als het statief goed bevalt is het wel leuk dat je het mag houden. Toch een flinke investering.
    Ik vind Kiekis nog niet zo geweldig actief overkomen op de foto :), maar ja dat was zeker de bewuste zwarte dag?
    Je houdt het nog spannend.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de zwarte dag Gonnie maar het licht is er weer inmiddels maar toch, leuk was anders !
    Wat het statief betreft ben ik wel benieuwd naar het eind resultaat van de test .
    Wel leuk dat je het mag houden altijd makkelijk erbij !

    Gr Kiekis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb het stukje gelezen, ga het in de gaten houden. Leuk om een foto van jullie saampjes te zien..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen