dinsdag 21 februari 2012

AWD 4

witgatje

En als laatste blogje over de Amsterdamse waterleidingduinen nog enkele foto's van wat er die dag allemaal nog meer gezien werd. Al is dit nog lang niet alles. Door het bevroren open water waren verschillende soorten goed benaderbaar bij de enkele delen waar het water nog niet bevroren was.

grote gele kwikstaart

krooneenden

grote zaagbek

damhert

En ter afsluiting nog een damhert dat ons bleef aanstaren. De eerste kennismaking met AWD is me bijzonder goed bevallen. Het was een heel eind rijden en ook nog gratis file onderweg. Maar de dag die daarop volgde maakte alles meer dan goed. Die dag hebben we bijna 20km afgelegd door de AWD en vele malen op onze buik in de sneeuw gelegen bij een temperatuur van ongeveer -10°C. Dit had ik zeker niet willen missen. De erwtensoep in cafe de oase smaakte op het einde van de dag dan ook extra lekker. Loes nog bedankt voor het uitstekende gidswerk. Het was een topdag.

11 opmerkingen:

  1. Dat moet een geweldige dag geweest zijn! Jammer dat ik er niet bij was. De kwik en het damhert lijken me wat korrelig misschien te hoge iso? De reflectie van de kwik is helaas ook niet helemaal in beeld.
    De krooneenden en witgat vind ik heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vier luik outdoor heb je van het AWD gemaakt Jowan !
    Super dag ,lekker weer en een geweldige gids dit moeten we vaker doen dan neem ik mijn camera ook mee.
    Heb nu wel de mooie beelden van je om naar te kijken super gedaan !
    Als ik het begrijp gaat Kieknou naar de achtergrond en komt Outdoors van Jowan Iven naar voren ?

    Gr Michel en tot Maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt een prachtige dag gehad, je weet nu wat lopen is in de AWD als je gezellig samen met Loes op stap bent. Maar wat hebben jullie mooie foto's kunnen nemen, heb genoten van je serie AWD.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jowan, alweer de laatste AWD-serie? wat jammer nou, ik had graag nog meer van je gezien, ik mis het vosje, en de wilde zwanen... toch nog een deel 5 misschien?
    Nou, het was heel fijn om uit je serie op te maken hoe jullie genoten hebben van je eerste bezoek aan de AWD, je bent met prachtige beelden thuisgekomen. Zoveel moois op één dag, dat maak je vast nooit meer mee!

    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jowan, ik heb je serie van de AWD met veel plezier bekeken, wat bijzonder dat jullie zòveel hebben gezien.
    Jullie lange reis is niet voor niets geweest, fijn is dat.
    Je maakt trouwens prachtige foto`s!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Jowan,

    Dat was in totaal een prachtige serie van 4 delen.
    De AWD is een prachtig gebied, maar als je niet weet waar je moet zijn, zie je niet zoveel.
    Gelukkig had je een heel ervaren gids.
    Mooi fotowerk.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jowan,
    Jullie hebben echt heel veel gezien in een dag. Ik ben afgelopen week 2 dagen geweest en heb maar een fractie gezien van jullie. Mooie serie weer.
    Leuk dat je foto zaterdag in de krant stond. Ik vind de kleuren op je blog wel mooier, maar dat kan ook niet anders. Gewoon hartstikke leuk zo'n plaatsing.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb met jullie meegenoten van jullie geweldige dag in de AWD. Ik ben ook eens met Loes op pad geweest toen er sneeuw lag, ook die dag herinner ik me nog als een geweldige dag met heel veel vogels.

    Dit was deel 4, ik heb er weer met veel plezier naar gekeken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende serie zeg.
    Erg mooi!!

    Gr.
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jowan,

    Dit is toch wel een zeer vruchtbare dag voor je geweest!
    Je zal hier erg van genoten hebben, en je hebt archief flink kunnen uitbreiden.

    groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen