zaterdag 21 januari 2012

Strange Animal


Onlangs liep ik door een nat broekbos en was op zoek naar onderwerpen voor macrofotografie. De takken kraakten onder mijn voeten en ineens schoten twee reeen snel weg. Die kon ik dus niet meer om tips vragen voor mooie onderwerpen. Na verschillende keren op de grond gelegen te hebben voor wat mosjes viel me een bepaalde boomstronk op. In eerste instantie had een uitstulping op die stronk wel wat weg van een dierenkop met een groot oog. Naarmate ik er langer naar keek bleef die impressie hangen en toen waagde ik het om dat ook vast te leggen met de camera. Nu weet ik niet of iedereen hetzelfde erin ziet als ik, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Zelf vond ik het effect nog sterker toen de foto werd omgezet naar zwartwit. Vandaar dat de foto hierboven in zwartwit wordt afgebeeld. Zie jij er ook een "strange animal" in?

9 opmerkingen:

  1. Ja ik zie de Big eye Turtle !
    Want kan er anders tegen zoveel water?
    Mooi gezien en omgezet naar zwart wit,de gekleurde versie is trouwens een drukker type !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is geen klapekster, toch;)

    heel apart plaatje ik zou gaan kijken of het nog aanwezig is je weet maar nooit

    groet
    cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jowan,

    Scherp gezien! Zou niet weten waaraan het me doet denken maar wel aan iets levends dat uit een soort van slijmachtig spul z'n kop omhoog steekt.

    Zwartwit is denk ik de juiste keuze hier.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben daar nooit zo goed in, maar het is wel een aparte foto geworden.

    En de Zw/W keuze is goed gedaan.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Strange is hij zeker!!
    Ik moest er lang naar kijken, toen zag ik er wel wat in, maar vraag me niet wat ;-)

    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijt wel een soort schildpaddenkop. Ik zag er inderdaad meteen een oog in. Mooi, zo in zwart-wit.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt idd een soort schilpadkopje. Zw werkt er mooi. gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. er zit iets in, maar een grote fantasie moet je wel hebben..';-)

    En later als je groot bent, wordt je vast een D400. Wanneer zal deze gaan komen nu de D4 er is..??

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jowan, ik weet niet of je bekent bent met de liebster blog award maar die heb je vandaag van mij ontvangen. Wil je er meer over weten kun je een kijkje nemen op mijn blog. :) gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen