dinsdag 20 december 2011

Helleborus niger


Helleborus niger oftewel kerstster. Een toepasselijk onderwerp voor macrofotografie in deze donkere dagen. Met de bloemetjes op de keukentafel als mijn ruime macro studio ingericht. De zon (jawel) scheen even door de ramen en voor de overige verlichting moest een losse flitser zorgen. De foto's heb ik bewust aan de zachte kant gehouden. Daar is niet iedereen liefhebber van, maar smaken mogen verschillen. Ondertussen zie ik een van mijn komende onderwerpen op de notenboom in de tuin zitten; een grote bonte specht. Maar nu terug naar de kerstster. Achteraf bekeken was er nog wel meer uit te halen. Iets overhouden om te verbeteren is gelukkig niet erg. Iedereen die dit blog leest wens ik hele fijne kerstdagen toe!


7 opmerkingen:

  1. Ik vind het erg mooi Jowan, dat softe, inspirerende plaatjes.
    Ook voor jou hele fijne feestdagen.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch nog een witte kerst !
    Loulou heeft effect gehad, knap werk Jowan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jowan, ik ben helemaal in een "awe" van "awesome". (Ik spreek de hele dag Engels, vandaar...)
    Toen ik je kerstkaart kreeg vermoedde ik al dat het een eigen foto was, en hier zie ik die terug, dus het is WAAR!!. Ongelooflijk mooi. Een gedicht van een foto.
    Je kunt er helemaal in wegzwijmelen. Spiritueel, dat is het. Ongewild misschien, maar het is er.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja... een heel mooi kerstfeest Jowan! Ik wens iedereen, overal in de wereld, een soort van "opschoning" op een manier die dit resultaat oplevert, deze foto, dit stralende wit. Van binnen. Eindelijk Kerstmis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Johan, De beste wensen nog voor het nieuwe jaar. Wat een prachtige foto's heb je hier. Vooral de bovenste is mijn favoriet. Focus,licht en compositie. Super. gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam via via op je site terecht en zag deze foto's. Wat prachtig, zo teer en subtiel weergegeven. De bovenste is mijn favoriet.
    Ik ga hier zeker nog eens vaker komen.
    Groet, monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die eerste foto is een waar kunstwerk! Een van de beste bloesem shots die ik ooit heb gezien. Erg mooi!

    Groeten Luuk

    BeantwoordenVerwijderen