vrijdag 16 december 2011

Heggenmus


Achter in mijn tuin voer ik sinds kort de vogels weer. Naast de voederplek heb ik een schuiltentje opgezet. In schuiltentfotografie ben ik helemaal niet thuis, dus waar beter om het te proberen dan achter in de tuin? Wanneer je daar dan zit in de kou (had ik maar koffie meegenomen) trippelen er af en wel eens vogeltjes voor de tent. Bijna kan ik ze aanraken, zo dichtbij komen ze wel. Een heggenmus lijkt op het eerste oog misschien niet zo spannend, toch vind ik dit een hele leuke soort. Kijk eens naar dat detail in het verenkleed en dat fonkelende oogje. Mooi toch? Hoezo een simpel musje? Nee, wanneer je daar zo zit, in afwachting wat komen gaat, zie je bij de meest algemene vogelsoorten hoe prachtig ze zijn als je er maar oog voor hebt.


Ringmus op de beukenhaag


vink

Speciaal voor de vogels heb ik ook nog een stapeltje bladeren van de notenboom laten liggen. Daar is ook altijd wel wat tussen te vinden.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Jowan, mooi portretje van het Blauwke met een aparte snavel !
    De Ringmus die heeft niet iedereen in zijn tuin en die staat er prachtig op net als de pop van de Vink,dat belooft nog wat voor deze winter !

    Tot Maandag gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed gelukt die ringmus altijd een mooi vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haarscherp!
    Gaaf hoor, een schuilhutje in je eigen tuin
    De ringmus is zo'n mooi getekend vogeltje, ik heb hem helaas nog nooit gezien.
    Succes in je hutje en groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jowan,

    Heb nu al 2 keer geprobeerd een reactie achter te laten; 3 keer is scheepsrecht.

    Naar aanleiding van jouw reactie op mijn blogbericht heb ik even op jouw blog rondgeneusd. Dit bericht viel me extra op omdat ik ook graag vogels fotografeer. Een heggemus noem dat maar gewoon. Komt in mijn tuin niet voor. Erg mooie foto. En een ringmus op de haag, ook al zo'n fraaie; komt ook niet in mijn tuin voor.

    Ga je volgen.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kleuren van de Ringmus passen mooi bij de heg!
    Groet, Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo Jowan
    als het goed is kun je nu ook op mijn blog
    www.de-kieker.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen