dinsdag 22 november 2011

Texel (2)



twee foto's van de zonsondergang in de slufter.

Er zijn nog verschillende mappen op mijn computer die wat opschoning behoeven. De gehele sessie Texel van afgelopen oktober bevat nog veel "dubbele" foto's. Dat zijn foto's van onder andere vogels waarvan ik nog niet heb beslist welke ik uiteindelijk wil overhouden. De truuk is dat die folders bewust met rust worden gelaten om de emotionele waarde te laten zakken. Soms is een foto meer bijzonder vanwege de omstandigheden waaronder die gemaakt is dan de kwaliteit van de foto zelf. Afstand nemen lukt me beter wanneer ik de foto's een tijdje laat rusten. Deze foto's wilde ik om verschillende redenen niet verwijderen.


De zon was al aan het verdwijnen en scheen met de allerlaatste stralen op de eierlandse dam. De sluitertijd liep snel op. Dat was niet erg want daardoor werd de zee wat zachter in de foto.


Het mooie van de dijken langs de waddenkust is dat er soms vogels op ooghoogte voorbij vliegen. In dit geval bleef een torenvalk voor me hangen om prooi in de berm
op te sporen.


Smienten landen in het water.

3 opmerkingen:

  1. Hoop dat er nog meer over blijven uit de map texel in Oktober !?
    De panorama met je collega erop is super net als de Smienten en het Valkje maar de voorste stenen van de dam maken de foto onrustig teminste met mijn ogen en scherm ben benieuwd hoe Loes hem ziet !?

    Tot Maandag Jowan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De invallende Smienten vind ik erg gaaf! Groeten, Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jowan,
    Wat maak jij zorgvuldige keuzes voor je foto's! Dat moet ik ook maar eens leren.. in mijn enthousiasme bewaar en plaats ik beslist te veel ;-)

    De keuze voor panorama's voor de zonsondergang pakt goed uit.
    De Smienten, prachtig in actie, laten we hopen dat Bleker er nog wat van over laat.


    Wat gek, ik vond de rotsblokken met zijde-achtige zee op het eerste gezicht prachtig, tot dat ik las dat er op mijn mening wordt gewacht (?) Toen ging ik kritischer kijken.
    Ik denk dat meer ruimte mooier geweest was, grotere beeldhoek dus.
    Toch spreekt de foto me wel aan.

    Groet
    Loes


    ps
    Je site laadt echt vreselijk langzaam!

    BeantwoordenVerwijderen