zaterdag 5 november 2011

Starlings inspired by Escher


Tijdens het doorlopen van wat oudere foto's van de laatste trip naar Texel viel een foto met spreeuwen op. Het leek wel een beetje op een grafische afbeelding van MC Escher. (Maurits Cornelis Escher, Leeuwarden, 17 juni 1898 – Hilversum, 27 maart 1972). Dus na een uitsnede te hebben gemaakt is de foto overgezet naar zwart-wit en bewerkt totdat het naar mijn idee genoeg in de buurt van Escher kwam zonder helemaal de identiteit van een wolk spreeuwen te verliezen.

The work of MC Escher inspired me to create this grafic image from a photo with a flock of starlings.

3 opmerkingen:

  1. Grappig lijkt er bijna op ja , heb zitten zoeken maar kon geen gelijkenis vinden in de lege plekjes maar met je ogen een beetje dicht komen ze heel dicht in de buurt,knap Jowan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jowan bij je wissellijst staat nog de Ralreiger maar ik zie mooie bloemetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jowan,
    Ik weet niet wat er met je site aan de hand is, maar ik kan hem thuis niet openen, Internet Explorer loopt er helemaal op vast.
    Op het werk lukt het gelukkig wel.

    Bijzonder, dit 'Escher-werkje'
    Ik moet je bekennen dat ik het Escher-effect niet iedere keer zie ( kon hem nl wel in de RSSfeeds zien) maar de keren dat ik het zag had ik iets van Wow, dat heb je knap gedaan.

    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen