maandag 7 november 2011

Amethistzwam - Amethist deceiver


Voor dag en dauw ben ik afgelopen weekend de bossen in gegaan om eventueel wat gevogelte of wild te ontdekken. Maar zodra er genoeg licht was viel ik opnieuw voor de paddenstoelen. Je kan er zo aan voorbij lopen, maar tussen de beukenbladeren groeien nog voldoende rodekoolzwammen - amethistzwammen. Omdat ik links en rechts de laatste tijd steeds meer hoor en lees over de dubbele belichting met de camera heb ik daar ook lekker mee geexperimenteerd.


Tenslotte nog een herfstfoto ter afsluiting. Het werd tijd om te gaan want er was een fietsparcours uitgezet en het hielp niet dat ik midden op de weg zat.

The amethist deceiver has become one of my favorite mushrooms. With its beautiful purple colour in the autumn landscape. Just screaming to be photographed. This was a special one, because of the shape that I hadn't seen before with amethist deceivers. The photo is a double exposure, this explains the purple colour in the background. The second exposure was a very soft, out of focus, amethist.

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet toelicht wat dubbele belichting is, want ik heb geen idee.
    In ieder geval is het resultaat een beeld met hele zachte kleuren,
    bijzonder, omdat ik de herfst associeer met warme kleuren. ( zie mijn laatste serie haha!)

    O ja, prachtfoto in je wissellijst!

    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was even hier....
    Wat een prachtig paadje, Jowan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je bezoek en reactie op mijn weblog. Ik vind hier ook bijzonder mooie opnames. Wat is deze rodekoolzwam geweldig mooi van kleur.
    Leuk, nog een Rush-fan. Ben je ook bij hun optreden in Rotterdam geweest? Ik heb daar ook foto's en wat filmpjes gemaakt.
    Groetjes, Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen