zaterdag 29 oktober 2011

Workshop Macro


Vandaag mocht ik dan de macro workshop bij Loulou Beavers volgen die ik kado had gekregen. Het is een eindje rijden naar Kootwijk (vooral wanneer je een afslag te vroeg afslaat) maar dan ben je ook in een prachtig herfstdecor. De veluwe kleurt nu op zijn mooist.


Na een ochtendje theorie en een uitstekende lunch reden we met in totaal 10 cursisten naar het landgoed Staverden. Prachtig aangelegd park rondom het kasteel.


En daar ploffen dan 10 cursisten neer in het gras en beginnen de paddenstoelen te fotograferen die er volop groeien. Sommige van die paddenstoeltjes zijn wel erg klein, maar nooit te klein voor een macro-opname. De overige bezoekers zien her en der mensen liggen op het gazon en onder de bomen. Je wordt daarom ook regelmatig aangesproken over wat we eigenlijk aan het doen zijn. De fototoestellen lijken me duidelijk genoeg, toch is men benieuwd waarom we dan precies op die plek liggen. Voornamelijk paddenstoelen moet ik bekennen. Het grappige is dat er, buiten de cursus om, nog meer fotografen in het veld liggen.
Loulou staat open voor allerlei vragen en laat zelf ook zien hoe zij de paddenstoelen als onderwerp aanpakt.


Om 4 uur verzamelen we weer en rijden nog even terug naar Kootwijk om daar gezamelijk nog iets te drinken. Op de parkeerplaats kan ik het niet laten om dat lieveheersbeestje op de foto te zetten dat op de kardinaalsmuts zit. Een selectie van de foto's kan later nog via de mail worden besproken. Ik ben benieuwd.

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig Jowan en het lijkt dat je er wel iets van opgestoken hebt super mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je deze workshop hebt gedaan, ik had er al eens over gelezen en was er best nieuwsgierig naar.
    Het LHBtje is super in deze kleurige setting, en van de paddo's van ik helemaal voor de laatste, zo'n mooi zacht plaatje, inspirerend! ik zie alleen bijna geen paddestoelen meer :-(
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jowan, Ik vind ze prachtig vooral het lhb en de onderste wat een prachtige kleuren.de 2e heeft een mooie zachtheid in zich en de herhaling in de 3e is ook super. Goed geslaagt dus met die workshop.groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen