woensdag 19 oktober 2011

weekendje Texel


Afgelopen weekend ben ik met het hele mooie weer naar Texel geweest. De meeste vogels zaten nogal ver weg op het wad. Een enkeling was beter benaderbaar. Bij de vuurtoren vond ik deze drieteenstrandloper die het te druk had met zijn avondmaaltje. Daardoor kon ik al tijgerend dichterbij komen. Nadat de drieteenstrandloper was opgevlogen stond ik op en bleek van boven tot onder vol te zitten met zand. Dat had ik er graag voor over. Na de drieteenstrandloper bleef ik nog een hele tijd bij de eierlandse dam hangen. Opeens uit het niets schoot een slechtvalk voorbij om een van de fouragerende vogels te verschalken. Helaas voor hem en mij bleef de poging zonder succes.


Op een van de avonden was de zonsondergang bijzonder fraai in de slufter. Het licht op de foto kwam even nadat de zon volledig was ondergegaan.


De vuurtoren van Texel nadat de zon helemaal was ondergegaan.

1 opmerking:

  1. Ja, zandhappen hoort er bij aan het strand ;-)
    Mooi fotowerk, en boeiende panorama-uitsnedes, daar denk ik bijna nooit aan, maar het effect is prachtig.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen