donderdag 29 september 2011

Terrasje pikken



Resultaat van een boswandeling. De vriendjes en familieleden van de mug op het paddenstoeltje zijn niet in beeld, maar hebben dankbaar een terrasje gepikt op mijn linkerarm en daar een sapje gedronken.

update: Het blijkt dat er geen mug maar een truffelvlieg op de paddenstoel zit. De paddenstoel zelf is een Rodekoolzwam oftewel een Amethystzwam. In het engels heet deze soort trouwens een Amethyst Deceiver. Of er nu muggen of truffelvliegen mijn arm hebben lek geprikt, weet ik niet. Dat het daarna jeukte is wel een feit. Ik was zo afgeleidt tijdens het fotograferen dat ik me niet heb beziggehouden met vliegen of muggen op mijn arm.
Op de foto met de truffelvlieg heb ik commentaar mogen ontvangen dat deze te flets was. Misschien is dat wel zo maar zelf zie ik het eerder als softe of zachte kleuren. Het hoeven toch niet altijd harde kleuren te zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen