zaterdag 6 augustus 2011

Kamerven


Vlakbij Gerwen ligt het kamerven, omringd door een niet al te spannend bos. Het lag in mijn bedoeling om de klokjesgentiaan op de foto te zetten. Er is een kleine plek waar deze bloempjes bloeien. Het ven lag er droog bij en er was geen activiteit in het bos. Behalve dan de verschillende honden met hun eigenaren. Het duurde niet zo heel lang voordat ik de klokjes had gevonden. Toen was het nog een kwestie van de juiste klokjesgentiaan te vinden voor de fotoreportage. Daar zat hem nou net de kneep. Bij geen enkele groep van deze mooie blauwe bloempjes lukte het om de compositie te maken die ik in mijn hoofd had. De zon zakte snel, leek het wel. Maar in feite werd het donkerder vanwege de toenemende bewolking. De klokjes liet ik even links liggen en ik vond wat bramen die er goed bij hingen. Terwijl ik me op de grond nestelde voor het maken van een bramenfoto zag ik enkele krekels wegspringen. Het kostte niet veel moeite om een krekel te vinden. Voor de klokjes wil ik nog eenmaal teruggaan om ze met ochtenddauw te fotograferen.

1 opmerking:

  1. Gelukkig liet je je niet ontmoedigen omdat het met de gentiaan niet lukte zoals je wilde, maar hield je je ogen open voor mooie 'bijzaken'.
    Goed gespeeld met de scherptediepte bij de bramen, en de krekel vind ik een fantastisch beest.
    Succes met de gentianen!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen