zondag 3 juli 2011

vossenbes


Gisteren en vandaag naar de Sallandse Heuvelrug geweest. De zon liet het helaas behoorlijk afweten. Vanmorgen vroeg toen in bezig was om dit bloemetje te fotograferen kwam een mier nieuwsgierig kijken wat er aan de hand was. Het kan ook zijn dat hij op pad was gestuurd door de kolonie want ik zat met mijn hoofd tussen de andere mieren. Wie weet gebruikte de mier de bloem als podium om uit te roepen dat ik mijn kop uit de mieren moest halen. Nou dat deed ik maar al te graag. De rode kleur aan de onderzijde van de foto is van de bessen die groeien aan hetzelfde struikje. Ik ben er nog niet achter welke bes het is, maar dat zoek ik nog verder uit.

Na wat hulp ben ik er achter gekomen dat de rode bosbes ofwel de vossenbes op de foto staat. Weer wat geleerd. Dat is ook het mooie aan fotografie. Wanneer je ook precies wilt weten wat je op de foto hebt gezet kom je vanzelf steeds meer te weten over de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen