zondag 12 juni 2011

Lensje lenen


Van een bevriende fotograaf (Arjan bedankt!) heb ik even een 500mm lensje mogen lenen. Deze wil ik tweede pinksterdag inzetten bij de nieuwkoopse plassen en de groene jonker. Om vooraf ervaring op te doen heb ik gekozen voor een onderwerp met zo weinig mogelijk beweging. De fuut van hierboven, die natuurlijk het nest niet kon verlaten, was een dankbaar onderwerp. Adder onder het gras is dat de lens alleen maar manueel scherp gesteld kan worden. Dat verklaart meteen ook waarom deze fuut zo favoriet was. Live view op de D90 kwam tijdens het scherpstellen goed van pas omdat de mogelijkheid bestaat om in te zoomen op een specifiek onderdeel van de foto. En dat blijkt in de praktijk betrouwbaarder dan via de viewfinder. De ondergaande zon kwam af en toe tussen de wolken door. Op een van die momenten keek de fuut de juiste richting op en kwam de weerspiegeling in het water goed over. (klik op de foto voor een groter beeld).

3 opmerkingen:

  1. Die is nog is mooi gelukt!
    Was het de 500mm f4?
    Gr Jarno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi plaatje zou ik graag wat groter willen zien

    groet
    cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jowan, Ik zag dat er via jou blog mensen op mijn blog kwamen kijken dus ik dacht ik ga even een kijkje nemen. Wat een mooie foto's maak je en deze is helemaal schitterend.Prachtig scherp en super kleuren.Prachtig warm licht en een mooie weerspiegeling. Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen