dinsdag 5 april 2011

Mosbulten


Een paar dagen geleden 's avonds naar de Mosbulten gegaan. Meteen bij aankomst zie ik op 3 lokaties een Buizerd zitten. Dat was een mooie binnenkomer maar ik kwam om te zien of de Blauwborst er nog zat. In vergelijking met vorige keer liet hij zich deze keer slechts sporadisch zien of horen. Misschien lag het aan de temperatuur want ik vond het frisjes. De Fitis was gelukkig een stuk actiever. Op het water dobberden Wintertalingen,Krak-, Kuif-, Wilde- en Slobeenden met hier en daar Meerkoeten en een eenzame Aalscholver. De Boerenzwaluwen hadden hun weg terug gevonden en scheerden regelmatig laag over het water. Boven in de lucht riep een Grutto terwijl een Kneu voor me door vloog. In de verte klonk nog een eenzame Geelgors. Dit plaatje werd gecompleteerd met het typische geluid van roepende Dodaarzen op de achtergrond. Terwijl dit zich zo rondom me afspeelde, daarbij genietend van de natuur, kon het gebeuren dat het donker werd voordat ik er erg in had.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen